Perkembangan Terkini...

posted by Hasnul Azizi (-nEtPoSt-)

Assalamualaikum semua dan salam kembali berblog untuk saya sendiri. Mungkin ada yang tertanya-tanya mengapa sudah lama saya tidak update blog saya ini. Saya sendiri terkejut sudah 6 bulan berlalu tanpa sebarang post untuk blog ini. Rindu juga untuk post dan kemudian jawab ulasan dari para pembaca.

Kini saya sedang menjalani sesi Latihan Industri (LI) di Cawangan ICT, Markas Tentera Laut. Sesi LI saya berlangsung selama kurang lebih 6 bulan bermula 05 Julai 2010 sehingga 02 Disember 2010. Semasa sesi latihan, saya telah diarahkan untuk duduk di luar UPNM berikutan memudahkan pergerakan ke tempat latihan. Jadi sesiapa yang rasa ingin mengajak saya keluar atau berjalan-jalan semasa hujung minggu bolehlah berbuat demikian.


Sebelum bercerita lebih lanjut, saya ingin berkongsi sesuatu. Pada 02 Julai yang lalu, saya telah mengambil satu peperiksaan sijil yang diberi nama Certified Ethical Hacker (CEHv6). Ianya telah dilangsungkan di Makmal Komputer UPNM bermula jam 0845 H sehingga 1245 H. Keputusannya boleh diketahui sebaik sahaja saya menekan butang submit dan Alhamdulillah, saya telah lulus dengan jayanya.

Keputusan Peperiksaan CEHv6

Saya juga akan kembali aktif untuk mempromosikan kegiatan atau aktiviti terkini yang melibatkan Youthsays berikutan saya sekarang menginap di luar kawasan UPNM. Jadi saya akan cuba melibatkan diri dengan lebih banyak aktiviti yang mampu meningkatkan tahap sosial saya. Akan saya cuba manfaatkan tempoh masa 6 bulan yang diberikan bukan sahaja untuk menyelesaikan sesi LI dan menyiapkan Projek Sarjana Muda (PSM), tetapi juga untuk berjumpa semula rakan-rakan lama yang berada di sekitar Lembah Klang.


Jadi selama saya berada di Mk TL IT, saya rasa banyak yang saya ingin kongsikan bersama dengan anda semua. Tak kiralah apa pun yang saya ingin kongsikan, akan saya cuba rajinkan diri post di blog saya ini. Setakat ini sahaja post saya kali ini. Semoga bertemu lagi di lain masa.

Sekian, wassalam.

Hasnul Azizi

5 comments:

hawa jailani said...

nk ajk kuar minggu ni bleh?

Mohamad Firdaus said...

Tuan,

Mcam mana nak apply CEH 2?
Bukan berbayar ke..
Ke NDU yg sponsored...

Hasnul Azizi said...

to Mohammd Firdaus...

~bYar tP sTudent pRice...
~muRah aR... xsMpai 500 henGGet...

Zamil Afiq Zulkifli said...

salam chenui..

aku da xleh pakai baju alfa daaaa..
perut da buncit..

Hasnul Azizi said...

~weh...

~kucing kt cnie maintain jek...

~wLauPun mKn bYk...

~haHa...